czwartek, 22 Lut 2018
Jesteś tutaj: Home Fundacje i stowarzyszenia Nasza Gmina Somianka Ferie zimowe w Zakopanem
Ferie zimowe w Zakopanem PDF Drukuj

Ferie zimowe w ZakopanemStowarzyszenie Społeczno-Kulturalne „Nasza Gmina Somianka” zorganizowało dziesięciodniowe zimowisko do Zakopanego dla uczniów z terenu gminy Somianka i gminy Zatory. Wypoczynek zimowy w ramach promocji zdrowia i profilaktyki zdrowotnej został dofinansowany ze środków Funduszu Składkowego Ubezpieczenia Społecznego Rolników w kwocie 750,00zł. na uczestnika.

Pierwszego dnia przede wszystkim jechaliśmy do Domu Wypoczynkowego w Zakopanym. Przybyliśmy tam po czym szybko i sprawnie się zakwaterowaliśmy. Końcowym punktem pierwszego dnia było spotkanie organizacyjne podczas którego omówiono ogólne zasady pobytu, zapoznano z regulaminem kolonii oraz omówiono zasady higieny osobistej i bezpiecznego pobytu.

Drugiego dnia spotkaliśmy się z panią przewodnik i razem zwiedzaliśmy skocznię narciarską, Kaplicę Witkiewicza na Jaszczurówce, Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na zakopiańskich Krzeptówkach, Cmentarz Zasłużonych na Pęksowym Brzysku oraz Krupówki. Po powrocie do ośrodka graliśmy w gry i zabawy planszowe.

Trzeci dzień spędziliśmy na stacji narciarskiej Hajduk Murzasichle. Część nowicjuszy uczyła się jeździć na nartach pod kontrolą instruktora, a część zjeżdżała samodzielnie z dużego zbocza. W sobotę byliśmy wszyscy zachwyceni pobytem na stoku narciarskim. Wróciliśmy do ośrodka gdzie zorganizowaliśmy dyskotekę.

Czwarty dzień mieliśmy bardzo wyczerpujący. Rano spotkaliśmy się z naszą panią przewodnik i wyruszyliśmy na szlak Rusinowa Polana. Trasa była dość trudna i wyczerpująca, ale daliśmy radę. Po godzinnej wspinaczce dotarliśmy do Sanktuarium Matki Bożej Królowej Tatr na Wiktorówce. Po Mszy Świętej wyruszyliśmy w dalszą drogę. Tym razem trasa była łatwiejsza, ale dość długa. Po południu wyjechaliśmy do Term w Szaflarach. Tu mieliśmy wspaniały relaks po trudach przedpołudnia. Wszyscy wypoczęci i odprężeni wróciliśmy do ośrodka.

Piąty dzień pobytu w Zakopanym upłynął nam na długiej wędrówce po świeżym śniegu na Krupówki. Po dotarciu na miejsce poszukiwaliśmy pamiątek dla swoich najbliższych. Wieczorem zorganizowaliśmy turniej tenisa stołowego.

Szósty dzień pobytu to wycieczka do Wadowic szlakiem Karola Wojtyły. W Wadowicach spotkaliśmy się z panią przewodnik. Na początku zwiedzaliśmy kościół pw. Św. Piotra Apostoła wybudowanego jako wotum dziękczynne za wybór Karola Wojtyły na Stolicę Piotrową oraz za cudowne ocalenie. Obejrzeliśmy też tam wystawę ruchomych szopek bożonarodzeniowych. Kolejny punkt naszego zwiedzania to rynek wadowicki, dawna cukiernia K. Hagenhubera, w której serwowano słynne kremówki, wadowickie gimnazjum, do którego przez 8 lat uczęszczał Jan Paweł II oraz Bazylika pw. Ofiarowania Najświętszej Marii Panny. Kolejnym punktem naszego zwiedzania była wizyta w kawiarni, w której zjedliśmy słynne papieskie kremówki. Były pyszne i wszystkim bardzo smakowały. Następnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Muzeum Domu Rodzinnego Ojca Św. Jana Pawła II. Po obejrzeniu muzeum szczęśliwi wróciliśmy do naszego ośrodka w Zakopanym.

Siódmego dnia pojechaliśmy na narty. Po południu zorganizowaliśmy kulig. W czterech dużych saniach górale przewieźli nas po okolicy. Na koniec organizatorka zaprosiła nas na kiełbaskę i herbatę.

Ósmego dnia przedpołudnie spędziliśmy w ośrodku. W tym czasie mieliśmy zorganizowany m.in. konkurs wiedzy zdobytej podczas pobytu na koloniach oraz turniej bilardowy. Po obiedzie pojechaliśmy na stację narciarską Hajduk Murzasichle.

Dziewiątego dnia zdobyliśmy Gubałówkę, korzystając z kolejki linowej. Po południu podsumowaliśmy nasz pobyt na koloniach. Wszyscy uczestnicy dostali dyplomy, drobne upominki oraz medale za osiągnięcia w konkursie wiedzy, turnieju tenisa stołowego i turnieju bilardowego.

Dziesiąty dzień to powrót do domu. Wróciliśmy szczęśliwi i wyczerpani.